loading...
خبري,علمي,تفريحي,عکس,مدل
بازدید : 311 شنبه 10 دی 1390 نظرات (0)

اعلام ثبت نام عمره

http://pic2baran.rozblog.com

 

به گزارش ایسنا، در اطلاعيه‌ي سازمان حج و زيارت آمده است: با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه‌ريزي‌هاي به‌عمل آمده، عمليات ثبت نام در گروه‌ها و اعزام معتمران در دو مرحله به شرح ذيل اعلام مي‌شود:

آغاز اعزام زائران از ۱۲ بهمن‌ماه ۹۰

مرحله‌ي اول؛ گروه‌هاي اعزامي در دهه‌ي اول ربيع حدودا از ۱۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ تا دهه‌ي سوم جمادي‌الثاني حدودا تا ۲۶ ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱

مرحله‌ي دوم؛ گروه‌هاي اعزامي از دهه‌ي سوم جمادي‌الثاني حدودا از ۲۷ ارديبهشت‌ماه ۹۱ تا دهه‌ي سوم شعبان حدودا ۲۸ تيرماه ۹۱

آغاز ثبت نام گروه‌هاي اول در كاروان‌ها از ۱۴ دي‌ماه

پذيرش متقاضيان داراي اولويت تشرف در گروه‌هاي مرحله‌ي اول از تاريخ ۱۴ دي‌ماه ۹۰ آغاز مي‌شود كه به ترتيب در هر استان برابر اطلاعيه‌هايي خواهد بود که متعاقبا از سوي هريک از مديريت‌هاي حج و زيارت استان‌ها در جرايد محلي و استاني اعلام مي‌شود. از اين رو، از تمام کساني که واجد شرايط تشرف در مرحله‌ي اول اعزام به عمره هستند، دعوت مي‌شود با توجه به نکات ذيل اقدامات لازم را انجام دهند.

توضيح مهم؛ زمان تشرف منوط به صدور به‌موقع رواديد از سوي سفارت کشور عربستان سعودي در ايران و تأييد جداول پروازي است.

ضمنا اعلام جزييات گروه‌هاي مرحله‌ي دوم همراه ضوابط و شرايط ثبت نام مربوط حدودا در نيمه‌ي دوم فروردين‌ماه ۱۳۹۱ برابر اطلاعيه‌هاي صادره انجام مي‌شود.

مشمولان ثبت نام و تشرف عمره

دارندگان اولويت‌هاي ۱ تا۲۳۰ بانک ملت که در ثبت نام عمومي سال ۱۳۸۷ شرکت كرده‌اند و کارت ثبت نام داراي اعتبار را در دست دارند.

با توجه به فراخوان‌هاي مکرر سازمان طي سنوات گذشته از دارندگان قبوض بانک ملي مربوط به ثبت نام‌هاي سنوات ۱۳۶۳، ۱۳۷۶ و ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ و عدم تشرف آن‌ها، در سال جاري براي آخرين‌بار از دارندگان اين‌گونه قبوض دعوت به‌عمل مي‌آيد. بديهي است عدم مراجعه و ثبت نام آنان در عمره‌ي جاري به منزله‌ي انصراف از سفر عمره است.

تبصره؛ متقاضيان به‌منظور اطلاع از اولويت‌هاي تشرف مي‌توانند با مراجعه به سايت بانک ملت به آدرس www.bankmellat.ir يا مراجعه به شعب مربوط، تماس با شماره‌ي تلفن ۱۵۵۶ (مرکز ارتباطات مردمي بانک ملت) يا ارسال شماره‌ي ثبت نام خود به مرکز پيام بانک ملت به شماره‌ي ۲۰۰۰۳۴ (از طريق پيامک) از اولويت تشرف خود مطلع شوند.

تاريخ پذيرش مشمولان تشرف

۱ـ اسامي و آدرس دفاتر زيارتي مجاز همراه تاريخ پرواز، گروه قيمتي و هزينه‌ي آن و ساير اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زيارت استان در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه ۱۲ و ۱۳ دي‌ماه ۹۰ و استان‌هاي تهران، البرز و قم روز چهارشنبه ۱۴ دي‌ماه ۹۰ از طريق جرايد کثيرالانتشار محلي اعلام و تاريخ و نحوه‌ي پذيرش متقاضيان نيز برابر زمان‌بندي مربوط هر استان، در دفاتر زيارتي آغاز خواهد شد.

۲ـ تا قبل از اعلام رسمي کارگزاران در جرايد، هيچ‌يک از کارگزان، مجاز به پذيرش متقاضيان و اخذ مدارک از آنان به هيچ‌وجه و تحت عناوين رزرو، ليست انتظار و ... نيستند و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام‌شده از سوي دفتر حج و زيارت استان‌ها با حضور ناظران مربوط انجام خواهد شد. لازم به ذکر است چنانچه در مهلت مقرر (برابر اطلاعيه‌ي استاني دفاتر حج و زيارت) مراجعه‌ي واجدان شرايط براي ثبت نام و تکميل ظرفيت‌هاي پروازي صورت نگيرد، سازمان حج و زيارت با دعوت از اولويت‌هاي بعدي نسبت به تکميل ظرفيت گروه‌ها اقدام خواهند كرد. ازاين رو، از هم‌اکنون توصيه مي‌شود که متقاضيان در مهلتي که تعيين مي‌شود، به کارگزاران مجاز در سطح استان / شهرستان مربوط مراجعه و نسبت به ثبت نام در گروه و تاريخ موردنظرشان اقدام كنند.

نحوه‌ي ثبت نام و مدارک لازم

۱ـ تشرف معتمرين با گذرنامه‌ي عادي بين‌المللي (با حداقل هفت‌ماه اعتبار از تاريخ پرواز گروه و داشتن حداقل دو صفحه‌ي خالي مقابل هم) خواهد بود. بديهي است دريافت گذرنامه‌ي جديد يا تمديد اعتبار آن و همچنين پرداخت عوارض خروج از کشور برعهده‌ي متقاضي است.

۲ـ متقاضي با مراجعه به هريک از دفاتر خدمات زيارتي امکان انتخاب گروه و تاريخ پرواز مورد نظر خود را دارد. از اين رو، توصيه مي‌شود متقاضيان با مراجعه به نزديک‌ترين کارگزار (محل سکونت يا کار) نسبت به انتخاب گروه و رزرو جا در ظرفيت خالي گروه‌ها اقدام كنند.

هنگام ثبت نام اوليه (رزرو جا) به کارگزار مبدا (رزروکننده) اصل قبض بانکي داراي اولويت همراه کارت يا شماره ملي با اصل و کپي شناسنامه و ساير مدارکي را که در اطلاعيه‌هاي استاني ذکر مي‌شود براي خود و همراهان درجه‌ي اول (همسر، فرزند، پدر، مادر، برادر و خواهر) ارائه و برگه‌ي رزرو جا را دريافت كنيد.

متقاضيان مندرجات برگه‌ي رزرو جا تحويلي را به دقت مطالعه و وفق مفاد مطالب ذکرشده ادامه‌ي فرآيند را دنبال كنند.

توضيح مهم؛ براي متقاضياني که اقدام به ثبت نام در پروازهاي يک‌ماه نخست عمليات مي‌كنند، ارائه‌ي اصل گذرنامه داراي اعتبار الزامي است و در اسرع وقت بايد مراحل بعدي ثبت نام را دنبال و ثبت نام خود را قطعي كنند.

۳ـ با توجه به اين‌که ظرفيت هر گروه تعيين مي‌شود و قابليت افزايش ندارد، هنگام مراجعه به دفتر زيارتي به نحوي اقدام شود که جهت خود و همراهان و ساير افرادي که تمايل دارند باهم مشرف شوند و اولويت تشرف نيز دارند، ثبت نام و رزرو جا انجام شود، زيرا پس از تکميل ظرفيت گروه، افزايش ظرفيت مقدور نيست. از اين رو، هنگام ثبت نام اوليه (رزرو) دقت لازم را مبذول و مندرجات برگه‌ي رزرو جا را مطالعه كنيد.

۴ـ خروج از کشور مشمولان وظيفه‌ي عمومي و پرسنل نيروهاي مسلح تابع مقررات مربوط خواهد بود.

تذکرهاي مهم

امکان انجام ثبت نام اوليه و رزرو جا نزد کليه‌ي کارگزاران مجاز در سطح استان که در جرايد محلي دفاتر حج و زيارت منتشر مي‌شود وجود دارد؛ ولي قطعي كردن ثبت نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعيين‌شده خواهد بود (برابر مفاد برگه‌ي رزرو جا).

هزينه‌هاي سفر مشمولان تشرف که بخش اصلي آن شامل هزينه‌ي ارزي، ريالي و بليت هواپيمايي است همراه با قبض صادره از سوي کارگزار توسط متقاضي در بانک عامل قابل واريز خواهد بود. علاوه بر آن، بخش ديگري از هزينه‌ي تشرف که شامل هزينه‌ي جلسات آموزشي، هزينه‌هاي اداري کارگزاران، مدير و معاون راهنماست و براساس ظرفيت هر گروه / ايستگاه پروازي متغير است (که بايد برابر قيمت‌هاي مصوب دفتر حج و زيارت اين جدول در محل ثبت نام کارگزار نصب و قابل رؤيت باشد) به حساب بانکي کارگزار مربوط واريز مي‌شود.

هر دفتر زيارتي براي انجام ثبت نام اوليه از متقاضي (رزرو جا) براي ساير دفاتر زيارتي مبلغ ۲۰هزار ريال به ازاي هر نفر دريافت خواهد كرد. بنابراين پرداخت هرگونه وجه غير از مبالغ يادشده در بند فوق تحت هيچ عنواني به‌صورت واريز به حساب يا پرداخت نقدي مجوزي ندارد.

تذکر

برخي گروه‌ها جهت تهيه و تأمين ساک يک‌شکل (در اندازه‌هاي استاندارد شرکت‌هاي هوايي)، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنين حمل‌ونقل از محل سکونت به فرودگاه و برعکس در داخل کشور به‌صورت يک‌جا اقدام مي‌كنند که در اين صورت بايد در جلسات اول نسبت به انتخاب سه نفر نماينده از بين زائران اقدام و با نظارت آنان هزينه‌هاي خريد وسايل يادشده و حمل‌ونقل محاسبه، دريافت و انجام شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1045
  • کل نظرات : 104
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 552
  • باردید دیروز : 268
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,834
  • بازدید ماه : 3,739
  • بازدید سال : 47,423
  • بازدید کلی : 1,679,178
  • کدهای اختصاصی