loading...
خبري,علمي,تفريحي,عکس,مدل
بازدید : 725 جمعه 30 دی 1390 نظرات (0)

معرفي فيلم سينمايي در امتداد شهر

http://pic2baran.rozblog.com

خلاصه داستان:امیرحسین آرمان و آنا نعمتی، دو دانشجوی اخراجی از دانشگاه، حامد و شیرین در امتداد شهر را روایت می‌کنند. این دو در اثر تنگناهای مالی و اجتماعی، آتیلا پسیانی در قامت علی فرمانیان را مقصر می‌دانند و برای انتقام‌گیری دست به سرقت از جواهرفروشی او می‌زنند. و ...

 

بازیگران : محمدرضا گلزار-آناهیتا نعمتی-آتیلا پسیانی-نیکی کریمی-گوهر خیراندیش-سارا خوئینی‌ها-امیرحسین آرمان-رضا رشیدپور-مهران رجبی-مائده طهماسبی-محمد عمرانی-خاطره حاتمی-امیرحسین مدرس-حسین سلیمانی-محمدرضا داوودنژاد-شمسی فضل‌الهی-حمیدرضا آذرنگ-مجید شهریاری-حمیدرضا آفرینش

نقد و بررسی فیلم در امتداد شهر ( منبع : سایت سینما نگار)

 نشست نقد و بررسی فیلم «در امتداد شهر» در باشگاه فیلم تهران برگزار شد.

علی عطشانی(کارگردان)، مجید کریمی(تهیه کننده)، امیر حسین آرمان(بازیگر) و علی علایی(منتقد) از افراد حاضر در این جلسه بودند.

علی علایی در ابتدای سخنانش گفت: می دانم که فیلمنامه اولیه این فیلم پر از داستانک هایی بود که در نهایت حذف شد.

وی در ادامه از کارگردان فیلم «در امتداد شهر» در مورد چگونگی علاقه مند شدنش به این فیلمنامه پرسید که عطشانی در پاسخ اظهار داشت: بعد از ساختن فیلم «دموکراسی تو روز روشن» به دنبال فضایی کاملا متفاوت بودم و برای همین این فیلمنامه را انتخاب کردم. کارگردانی کردن ریسک است و البته انتخاب این فیلمنامه به دلیل نوع روایت ریسک بیشتری داشت.

علایی در سوال بعدیش از امیر حسین آرمان در مورد اینکه کدامیک از فیلمهایی که امسال از او اکران شده است را بیشتر دوست دارد، پرسید که آرمان در پاسخ گفت: از لحاظ دلی نقش کوتاهم در «یه حبه قند» را بیشتر دوست دارم، اما به لحاظ حرفه ای و تجربه ای جدید «در امتداد شهر» را دوست دارم.

در ادامه یکی از تماشاچیان از ریتم کند فیلم انتفاد کرد که عطشانی در این باره اظهار داشت: این فیلم یک تابلوی نقاشی کامل نیست. بسیاری از صحنه ها به خاطر ممیزی حذف شده اند. اگر همه آن سکانس ها در فیلم بود من می توانستم به شما توضیح بدهم. مثلا سکانس هایی که مربوط به سرنوشت فرزاد حسنی است از فیلم حذف شده است. در نسخه سانسور نشده سرنوشت همه شخصیتها مشخص است و می توان از فیلم نتیجه گیری کرد.

عطشانی افزود: این فیلم ۱۸۵۰کات دارد که یک رکورد در سینمای ایران است پس اگر بگوییم ریتم فیلم کند است بی انصافی کرده ایم.

کارگردان «پوست موز» درمورد دلیل انتخاب روایت غیر خطی برای فیلمش گفت: فیلمنامه از ابتدا به این شکل نوشته شده بود. وقتی تصمیم گرفتیم شش داستان را روایت کنیم راهی جز انتخاب روایت غیر خطی نداشتیم. البته مخاطبان عادت دارند فیلمی را ببینند که از نقطه الف شروع می شود و به نقطه ب می رسد. ادعا نمی کنم که شاهکار ساخته ام؛ تمام ایرادات فیلمم را می پذیرم ولی ما سعی کردیم اثری متفاوت را بسازیم.

مجید کریمی نیز درباره همکاریش با عطشانی گفت: این فیلم اولین تجربه همکاری من با علی عطشانی بود که من آن را بسیار دوست می دارم. امیدوارم این شیوه روایت برای مردم جا بیفتد. همه ما تلاش کردیم اثری متفاوت بسازیم. این فیلم حاصل تلاش خالصانه یک گروه است که حدود یک سال به طول انجامید.

کریمی در ادامه و در پاسخ به انتقاد یک از حضار در مورد استفاده زیاد از تبلیغات در فیلم اظهار داشت: بخش خصوصی به دلیل مشکلات مالی چاره ای جز استفاده از اسپانسر ندارد ولی می پذیرم این تبلیغات کمی هوشمندانه تر می توانست در فیلم استفاده شود. البته قبل از پیوستن اسپانسر به کار بسیاری از صحنه ها ضبط شده بود و ما مجبور بودیم در صحنه های باقی مانده از تبلیغات استفاده کنیم. در پایان نشست به عوامل فیلم لوح تقدیر اهدا شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1045
  • کل نظرات : 104
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 220
  • باردید دیروز : 579
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 220
  • بازدید ماه : 3,986
  • بازدید سال : 47,670
  • بازدید کلی : 1,679,425
  • کدهای اختصاصی